May 14, 2013

Hip hip,hooray!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum dan heyyo yo yo!!!!!!!!!! Kikikiki. Kita dah habis asasi dah. Alhamdulillah. Ingat lagi masa awal-awal masuk dulu masa MDS Prof Rozana atau pun kira ketua Pusat Asasi cakaplah,kalau nak habis asasi ni kenalah dapatkan status TAMAT. Rasanyalah. Means,lulus dua-dua sem. Mula-mula cuak juga sebab takut tak lulus tapi alhamdulillah,syukur sangat dapat juga status TAMAT tu. Alhamdulillah :)

Pointer pun dah keluar dah untuk 2nd sem ni. Kalau nak compare kan dengan 1st sem,gpa jauh lagi baik lah dari 2nd sem ni. Result mak jatuh merudum nyah. HAHAHA Teruk aku ni. Mentang-mentang dapat KPT,terus tak appreciate. Ish ish ish. Sebab tu lah aku tak sokong ada free education. Eh? Politik pula? Kehkeh. Bukanlah,aku rasa aku orang macam itu lah. Bila free je,macam buat main-main. Teruk perangai. Sobsss. Okay,off politics.

So,sekarang ni nak menyesal nangis sampai air mata darah pun,tak guna dah. Just you know,learn from it. Aku kena bangun balik dari kejatuhan 2nd sem ni. Erm,since gpa 1st sem pun dah kira okay,so dia kira macam back up untuk cgpa lah. Okaylah cgpa. Not that bad lah. Adalah sikit,tapi tak lebih 3.5 pun. Kikiki. Lagi satu perangai aku yang aku kurang gemar ni kan,aku mudah sangat berpuas hati. Entahlah,dapat apa-apa je boleh je terima dengan puas hati walaupun di mata orang lain macam teruk. Heh,why lah aku macam ni?

Sekarang ni cuti asasi 5 bulan. 5 BULAN NYAH. Mak tak tahu nak buat gapo selama 5 bulan ni. Well,nak kerja tapi tiada transport. Mama papa mana kasi kalau tak ada transport. So,nampaknya kita duduk rumah main masak-masak lah ye dak? Aku sebenarnya hari ni dah 5,6 kali buka email nak check cgpa untuk upu. Tapi tak muncul-muncul. Sabar je lah eden. Oh yeah,tak sabar nak sambung degree. Tak kisahlah course apa-apa pun,aku boleh je telan. Sebab kalau aku pilih,macam susah sikit. So kalau orang main bagi je,aku boleh je terima.

Itu je lah kot. Tak sabar nak sambung degree,tak sabar nak bangkit balik dari kejatuhan asasi. Ececehh. #Inikalilah. Eh eh? HAHAHAHAH

No comments:

Post a Comment