Jul 29, 2013

Rilek brader brader rilek,...

Kalau tak bahagia,break je lah. Kalau kena layan macam sampah,break je lah. Kalau dia tak hargai kita,break je lah. Kalau dah setiap masa bergaduh,break je lah. Kalau pihak kita je yang makan hati,break je lah. HAHAHAHAHA jahat gila aku ni tapi betullah aku cakap.

Kata cinta itu bahagia tapi kalau dah bergaduh/makan hati semua,tak payahlah. Buang masa je aku cakap. Kalau dah berkahwin,tak apa lah. Ni kalau yang couple ni. Adoiii tolonglah faham~~~ Tak payahlah bazirkan air mata semua untuk seorang lelaki yang belum tentu jadi suami kita. Tak payahlah sakitkan hati/diri sendiri untuk seorang lelaki yang belum tentu jadi Adam kita. Tak payah nak sayang cinta orang lelebih sangat.

Ye,aku tahu. Dulu aku pun pernah lalui juga situasi macam ni. Bertahun-tahun menangis,tak makan,mata bengkak,study merosot semua. Now,bila umur dah menginjak 19 tahun ni,bila ingat balik zaman lampau sure aku gelakkan diri aku sendiri. 'Bijak'nya lahaiii aku ni dulu. Ishhh ishhhhh. Terasa malu kat Allah pun ada tau sebab ye lah,kita ni kalau nangis sebab orang senang je. Kalau nangis sebab dosa kita susah betul. Ini bagi pandangan aku lah.

So,my advice tak payahlah sedih-sedih pasal bf/gf ni. We are still young. Banyak lagi benda penting. Yang penting sekali sayang diri sendiri dulu. Kita ni banyak sangat menzalimi diri kita sendiri dalam kita tak sedar. Macam mana nak sayang orang lain kalau diri sendiri yang dekat sangat ni pun kita tak mampu nak sayang? Again,tu pandangan aku lah~

Lagi satu,bila aku tengok budak sekolah bercinta aku rasa,"Erkkkk,perlu ke semua tu? Muda lagi kot." Tapi aku lupa agaknya. Dulu aku pun macam tu. Masa umur 12 tahun dah mula involve benda-benda macam ni HAHA mungkin itu pandangan orang besar kat aku dulu. Yeah,memalukan betul~~ Sobsssssss

Itu je lah. Apa-apa pun,mohon sayang Allah SWT dahulu. Sayang Rasul,sayang ibu,sayang ibu,sayang ibu dan sayang ayah dulu. Then InsyaAllah something good will come to you :)

Bak kata Che Mat lecturer Phy aku,"Kalau tak tahu,lupakan." Ini sebab Phy kan susah gila soalan dia. So itu tips dia untuk kitorang masa jawab exam/test. Aku naklah ubah sikit. "KALAU TAK BAHAGIA,TINGGALKAN." HUAHUAHUAHUAHUAHUA

4 comments:

  1. haha TINGGALKAN TINGGALKAN :P
    bagus la tu.straight forward punya nasihat hehehe ;)

    ReplyDelete
  2. Hahaha mengata dulang paku serpih, mengata orang diri yang lebih :P

    ReplyDelete
  3. Hikhikhik,ini pengajaran. Saya pernah lalui dulu,now kita share kat orang ramai pula agar dijadikan teladan :)

    ReplyDelete